Nový vizuální styl Bez Labelu

 

V březnu 2024 došlo v Bez Labelu ke změně vedení, a s tím přichází i plány na řadu novinek, změn a vylepšení. Jednou z prvních zásadních změn, kterou bychom vám rádi představili, je naše nová vizuální identita. Tento moderní a svěží design lépe odráží hodnoty, za kterými si stojíme, a směr, kterým se jako nezávislá platforma pro digitální distribuci chceme ubírat.

Kdo stojí za novým designem Bez Labelu?

Autorem tohoto nového vizuálního stylu je mladý talentovaný grafik Matěj Lesser. Ten je s námi spojen více než jen grafickým designem webu – pod pseudonymem LEJZRRR vydává svou vlastní hudbu prostřednictvím naší distribuční platformy. Jeho práce nejenže zachycuje naši filozofii, ale také vytváří estetiku, která rezonuje jak s umělci, tak s ostatními členy hudební komunity.

Pokud chcete Matějovu tvorbu sledovat, navštivte jeho Instagram, nebo si poslechněte jeho hudbu na Spotify, Apple Music nebo Deezeru.

A jak celý proces tvorby nového designu vypadal? Rozhodli jsme se zeptat přímo Matěje, jak ho celý projekt inspiroval a jakým způsobem vytvořil vizuální identitu, která vystihuje esenci Bez Labelu:


Byla podle tebe nutná změna vizuálního stylu Bez Labelu? Pokud ano, proč?

Se změnou ve vedení Bez Labelu musela přijít také změna v komunikaci – a to především v té vizuální. Původní vizuální identita měla spoustu nedostatků, které bylo potřeba napravit a především sjednotit. Cílem nebylo opravovat původní tvarosloví, ale najít nové, které bude důstojně reprezentovat myšlenku a růst Bez Labelu.

Jak vypadá finální varianta vizuálního stylu?

Finální varianta loga vychází především z tzv. "negative space", což má symbolizovat jakýsi směr „proti proudu“. Chtěl jsem vizuálně zachytit to, že celý koncept Bez Labelu jde opačným směrem oproti většině hudebních vydavatelství a rozbíjí byznys model klasických hudebních major labelů. Nešlo mi jen o to navrhnout kompaktní logo, ale primárně jsem chtěl, aby zapadalo do jednotného vizuálního stylu, které bude jednoduše aplikovatelné a modifikovatelné pro širokou škálu výstupů.

Takže jaký byl hlavní cíl vizuálního stylu Bez Labelu?

Zásadní pro mě také bylo pochopit, kde všude bude vizuál aplikován. Značka Bez Labelu kromě umělců působí také na široké spektrum jiných osob. Ať už přes sociální sítě, nebo přes fyzické akce, které Bez Labelu v minulosti pořádalo. Právě proto jsem se snažil docílit toho, aby byl design pochopitelný jak pro umělce, tak širokou veřejnost.

Základní varianta počítá jak s černobílou, tak s barevnou variantou. Ve většině výstupů však pracujeme s růžovo-modrým gradientem. Celkově vzato spojení mezi barevným gradientem a hudbou je podle mě založeno na jejich schopnosti vyvolávat emocionální a smyslové reakce, a když jsou tyto prvky použity společně, mohou vytvářet silný a pohlcující zážitek.

To vše je ve výsledku doplněno o písmo Montserrat, které je charakteristické svými čistými liniemi, rovnoměrným šířením a výrazným geometrickým tvarem. Dalším klíčovým prvkem je také vizuální podoba webu, na které je nový vizuální styl klíčový a také nejvíce viditelný. Při posouvání designu bylo klíčové přemýšlet primárně nad webovými výstupy, což zásadně ovlivnilo výslednou podobu.

Jak bys zhodnotil výsledek?

Výsledkem je kompaktní vizuální styl, který počítá s případným rozšiřováním značky i s rozšiřováním výstupů. Práce s modernizací zde ale nekončí a v následujících měsících se zaměříme ještě na webovou aplikaci ForArtist, která jako jediná zatím nedostala nový vzhled. Ještě jednou bych chtěl poděkovat vedení Bez Labelu za svěřenou důvěru a pomoc při posouvání vizuálu. Doufám, že naše společná spolupráce tady nekončí a nadále budeme na designu spolupracovat.