Často kladené otázky
Často kladené otázky zahrnují odpovědi na nejčastější dotazy našich klientů.
Pokud nenajdete odpověď zde ani v nápovědě, kontaktujte nás.
Může se do Bez Labelu registrovat každý?
Ano, registrovat se může každý – začínající umělec, ostřílený muzikant i hudební vydavatelství. Je potřeba dodržovat zákony, autorská práva a požadavky na obsah a formát.
Jak dlouho trvá schválení mého alba k vydání?
Proces schválení může trvat několik dní až týden. Přesný časový odhad nelze stanovit, protože každá platforma zpracovává distribuovanou hudbu vlastním způsobem a dle vlastních časových možností. Doporučujeme plánovat vydání s dostatečným předstihem, aby vše proběhlo hladce – optimálně 2 týdny předem, nejméně 1 týden předem.
Dnes mělo vyjít album, ale na platformách pořád nic není.
Zpracování může někdy trvat déle, než je běžná doba. Doporučujeme pár dnů vyčkat. Pokud ani poté nebude album dostupné, kontaktuj naši podporu a nezapomeň uvést UPC/EAN daného alba.
Mé album se objevilo na jiném profilu. Co mám dělat?
Pokud se tvá skladba objevila na jiném profilu, je potřeba kontaktovat podporu příslušné platformy (např. Spotify for Artists, Apple Music for Artists). Tyto situace se mohou stát například kvůli podobnosti uměleckých jmen. V nápovědě ti poradíme, jak postupovat, ale je nutné, abys kontaktoval přímo dotyčnou platformu.
Na mém profilu se objevilo album, které není moje.
Pokud se na tvém profilu objevilo album, které ti nepatří, doporučujeme kontaktovat podporu dané platformy (např. Spotify for Artists, Apple Music for Artists). Jako u předchozí otázky – tyto situace se mohou stát například kvůli podobnosti uměleckých jmen. V nápovědě ti taktéž poradíme, jak postupovat, ale je nutné, abys kontaktoval přímo dotyčnou platformu.
Kdo se stará o distribuci na jednotlivé platformy?
Distribuci na platformy zajišťujeme my. Stačí nahrát své album k nám a vyplnit všechny potřebné informace a my se postaráme o zbytek.
Jaké jsou podmínky pro obrázek alba?
Obrázek alba musí být ve formátu JPEG (.jpg, .jpeg), být čtverec s rozměry 3000x3000px a mít 8-bitovou hloubku. Pokud tyto podmínky nejsou splněny, systém ti zobrazí chybu.
Při ukládání informací u alba na mne vyskočila chyba.
Nejčastějším důvodem je nesplnění podmínek pro obrázek alba. Ujisti se, že obrázek splňuje výše uvedené parametry. Případně nás kontaktuj.
Jak si změním profilovou fotku na Spotify, Apple Music nebo Deezeru?
Pro změnu profilové fotky použij aplikaci Spotify for Artists, Apple Music for Artists nebo Deezer for Creators. Toto jsou nástroje přímo těchto platforem a my s nimi nemáme nic do činění.
Můžete mi dát přihlašovací údaje k Spotify for Artists, Apple Music for Artists nebo Deezer for Creators?
Ne, přihlašovací údaje ti poskytnout nemůžeme. Musíš si vytvořit vlastní účet na daných platformách. Nejdříve musí být tvá hudba distribuována – tím se ti vytvoří na platformách umělecký profil, který si následně musíš nárokovat přímo u těchto platforem.
Můžu nastavit více primárních umělců pro album?
Ano, je možné to nastavit, ale můžeme to v současné udělat jen my. Jakmile máš všechny informace o albu vyplněné a uložené, zašli nám UPC/EAN alba na e-mail spolu s informacemi o umělcích, které chceš nastavit jako primární.
Můžu vydávat remixy?
Ano, ale pouze pokud máš na remix potřebnou licenci od držitelů práv.
Co je rámcová distribuční smlouva a jak funguje?
Naše Rámcová (pod)licenční smlouva o digitální distribuci ti umožňuje vydávat nová alba bez nutnosti uzavírat smlouvu na každé vydání zvlášť. Jedna rámcová smlouva pokrývá všechna tvá vydání. Bez Labelu má navíc smlouvu postavenou jako nevýhradní, tedy smlouva je uzavřena okamžikem zadání pokynu k distribuci – žádné papírování, žádné podpisy.
Za jak dlouho mi přijdou honoráře na účet?
Honoráře jsou vypláceny do 30 dnů od zažádání – zpravidla však do 1 týdne.
Mohu si nechat vyplatit honoráře, pokud mám v uživatelském účtu nastřádáno méně než 1000 Kč?
Ne. Minimální částka pro výplatu je 1000 Kč. Výjimka je pouze v případě deaktivace účtu a ukončení spolupráce, kdy lze vyplatit i menší částku.
Dostanu fakturu za uhrazení registračního poplatku?
Ano, po zaplacení ti přijde faktura do e-mailu.
Je možné vydat pouze digitální verzi alba?
Ano, vydání může být čistě digitální. Není potřeba vydávání fyzických nosičů.
Máte nějaké otázky? Zodpovíme je. Prosíme o pečlivé vyplnění kontaktních údajů.